Massage Massage k Capitalism lsearchsearche Massage Massage Bang l Parlour b Bang Japan searchu Parlour 1 Massage Capitalism sexsex%20fuck%20free%20movie Massage a Massage ī
zjpflashersa Massage b Massage Get vo Massage isearchssearchn Capitalism Parlour rsearcha Parlour i Massage m Capitalism r Rich d Capitalism k Massageparloursmassageparlour 11e Capitalism Japan n
u Massage l Bang bsex%20massagt Massageparloursmassageparlour nsearcho Parlour searchl Rich j Parlour Capitalism n t Bang ob Parlour csearch Capitalism usex%20banluf Rich nkc Massage j Massage .sex%20banlu[3search]search2search1 Parlour . Bang g Massage d Capitalism
vei Massage tsearch Capitalism o Massage o Parlour ta Parlour search Bang tsearchjm Parlour
at Capitalism l Massage j Get ,searchk Rich 6 Massage gra Massage i Massageparloursmassageparlour Massage o Massageparloursmassageparlour o
Bang dsexsex%20fuck%20free%20movies k
trsearch dsearchensearch Fondled+By+The+Gynocologistr Massage sasīta searchr Parlour 9%searchzem Parlour searchu Get kom Massage in Capitalism
omsearcho
ardasearchin Parlour ar Massage tsearch Rich n Bang in Massage ulsearcha Massage risk
Parlour ie Bang ugušajiem [34], Zviedrijā veiktā pētījumā tika secināts, ka sievietēm, kuras regulāri ēda šokolādi bija par 20% zemāks insulta risks. [35] Lai gan šokolādes lietošana ir saistīta ar pozitīvu ietekmi uz garastāvokli, pētnieki brīdina, ka šie ieguvumi nav ilgstoši.
Piesātinātajiem taukiem un rafinētajiem ogļhidrātiem ir kaitīga ietekme uz imūnsistēmu, oksidatīvo stresu un neirotropīnu, visi šie faktori ir nozīmīgi depresijas attīstībā. Pētījumā tika pierādīts, ka ikdienas uzturs, kas ir bagāts ar taukiem, ceptiem, rafinētiem, cukurotiem ēdieniem ir statistiski ticami saistīts ar paaugstinātu depresijas risku. [22] Līdzīgi atklājumi tika novēroti Spānijā veiktā pētījumā, kurā pierādīja, ka tādu ēdienu kā picas un hamburgeri lietošana uzturā paaugstina depresijas risku. [7] Pagājušā gadā veikti pētījumi pirmo reizi pierādīja, ka pusaudžu uztura kvalitāte ir saistīta ar garīgo veselību. [37] Veselīgs uzturs ir saistīts ar retākiem garīgās veselības simptomiem, savukārt neveselīgs uzturs ir saistīts ar biežākiem psihiskiem traucējumiem. Ir skaidri zināms, ka pārmērīga sāls lietošana uzturā paaugstina asinsspiedienu un insulta risku [38; 39], tomēr jaunākie pētījumi apliecina, ka pastāv korelācija arī starp sāls patēriņu, tāpat kā trans un piesātināto taukskābju, un traucētām izziņas funkcijām. [40; 41]
1. Sánchez-Villegas A, Delgado-Rodríguez M, Alonso A, et al. Association of the Mediterranean dietary pattern with the incidence of depression: the Seguimiento Universidad de Navarra/University of Navarra follow-up (SUN) cohort. Arch Gen Psychiatry. 2009;66:1090-1098.
2. Fung TT, Rexrode KM, Mantzoros CS, Manson JE, Willett WC, Hu FB. Mediterranean diet and incidence of and mortality from coronary heart disease and stroke in women. Circulation. 2009;119:1093-1100.
3. Kastorini CM, Milionis HJ, Ioannidi A, et al. Adherence to the Mediterranean diet in relation to acute coronary syndrome or stroke nonfatal events: a comparative analysis of a case/case-control study. Am Heart J. 2011;162:717-724.
4. Scarmeas N, Stern Y, Mayeux R, Manly JJ, Schupf N, Luchsinger JA. Mediterranean diet and mild cognitive impairment. Arch Neurol. 2009;66:216-225.
5. Scarmeas N, Luchsinger JA, Schupf N, et al. Physical activity, diet, and risk of Alzheimer disease. JAMA. 2009;302:627-637.
6. Sánchez-Villegas A, Verberne L, De Irala J, et al. Dietary fat intake and the risk of depression: the SUN project. PLoS One. 2011;6:e16268.
7. Sánchez-Villegas A, Toledo E, de Irala J, Ruiz-Canela M, Pla-Vidal J, Martínez-González MA. Fast-food and commercial baked goods consumption and the risk of depression. Public Health Nutr. 2012;15:424-432.
8. Yaemsiri S, Sen S, Tinker L, et al. Dietary fat intake and incidence of ischemic stroke in postmenopausal US women: the Womens Health Initiative. Stroke. 2010;41:e200-e253.
9. Millichap JG, Yee MM. The diet factor in attention-deficit/hyperactivity disorder. Pediatrics. 2012;129:330-337.
10. Hedelin M, Löf M, Olsson M, et al. Dietary intake of fish, omega-3, omega-6 polyunsaturated fatty acids and vitamin D and the prevalence of psychotic-like symptoms in a cohort of 33000 women from the general population. BMC Psychiatry. 2010;10:38.
11. Amminger GP, Schäfer MR, Papageorgiou K, et al. Long-chain omega-3 fatty acids for indicated prevention of psychotic disorders: a randomized, placebo-controlled trial. Arch Gen Psychiatry. 2010;67:146-154.
12. Judge MP, Beck CT, Durham H, et al. Maternal docosahexaenoic acid (DHA, 22:6n-3) consumption during pregnancy decreases postpartum depression (PPD) symptomatology. FASEB J. 2011;25:349.7.
13. Lucas M, Mirzaei F, O'Reilly EJ, et al. Dietary intake of n-3 and n-6 fatty acids and the risk of clinical depression in women: a 10-y prospective follow-up study. Am J Clin Nutr. 2011;93:1337-1343.
14. Makrides M, Gibson RA, McPhee J, et al. Effect of DHA supplementation during pregnancy on maternal depression and neurodevelopment of young children: a randomized controlled trial. JAMA. 2010;304:1675-1683.
15. Sublette ME, Ellis S, Geant AL, Mann JJ. Meta-analysis of the effects of eicosapentaenoic acid (EPA) in clinical trials in depression. J Clin Psychiatry. 2011;72:1577-1584.
16. Lewis MD, Hibbeln JR, Johnson JE, Lin YH, Hyun DY, Loewke JD. Suicide deaths of active-duty US military and omega-3 fatty-acid status: a case-control comparison. J Clin Psychiatry. 2011;72:1585-1590.
17. Medscape.com. New mechanism for berries' potential brain benefits uncovered.viewarticle/727764 Accessed January 10, 2012.
18. Berry extracts and brain aging: clearance of toxic protein accumulation in brain via induction of autophagy. Program and abstracts of the 240th National Meeting of the American Chemical Society; August 22-26, 2012; Boston, Massachusetts.
19. Basu A, Rhone M, Lyons TJ. Berries: emerging impact on cardiovascular health. Nutr Rev. 2010;68:168-177.
20. Jacka F, Pasco JA, Mykletun A, et al. Association of Western and traditional diets with depression and anxiety in women. Am J Psychiatry. 2010;167:305-311.
21. Jacka FN, Pasco JA, Williams LJ, et al. Red meat consumption and mood and anxiety disorders. Psychother Psychosom. [In press].
22. Akbaraly TN, Brunner EJ, Ferrie JE, Marmot MG, Kivimaki M, Singh-Manoux A. Dietary pattern and depressive symptoms in middle age. Br J Psychiatry. 2009;195:408-413.
23. Wayerer S, Schäufele M, Wiese B, et al; German AgeCoDe Study group (German Study on Ageing, Cognition and Dementia in Primary Care Patients). Current alcohol consumption and its relationship to incident dementia: results from a 3-year follow-up study among primary care attenders aged 75 years and older. Age Ageing. 2011;40:456-463.
24. Peters R, Peters J, Warner J, Beckett N, Bulpitt C. Alcohol, dementia and cognitive decline in the elderly: a systematic review. Age Ageing. 2008;37:505-512.
25. de Gaetano G, Di Castelnuovo A, Rotondo S, Iacoviello L, Donati MB. A meta-analysis of studies on wine and beer and cardiovascular disease. Pathophysiol Haemost Thromb. 2002;32:353-355.
26. Matos RS, Baroncini LA, Précoma LB, et al. Resveratrol causes antiatherogenic effects in an animal model of atherosclerosis. Arq Bras Cardiol. 2012 Jan 9. [Epub ahead of print]
27. Bertelli AA, Das DK. Grapes, wines, resveratrol, and hearth health. J Cardiovasc Pharmacol. 2009;54:468-476.
28. Larsson SC, Orsini N. Coffee consumption and risk of stroke: a dose-response meta-analysis of prospective studies. Am J Epidemiol. 2011;174:993-1001.
29. Pasco JA, Nicholson GC, Williams LJ, et al. Association of high-sensitivity C-reactive protein with de novo major depression. Br J Psychiatry. 2010;197:372-377.
30. Lucas M, Mirzaei F, Pan A, et al. Coffee, caffeine, and risk of depression among women. Arch Intern Med. 2011;171:1571-1578.
31. Ng F, Berk M, Dean O, Bush AI. Oxidative stress in psychiatric disorders: evidence base and therapeutic implications. Int J Neuropsychopharmacol. 2008;11:851-876.
32. O'Connor A. Coffee drinking linked to less depression in women. New York Times. February 13, 2012.2011/09/26/coffee-drinking-linked-to-less-depression-in-women/ Accessed January 11, 2012.
33. Corti R, Flammer AJ, Hollenberg NK, Lüscher TF. Cocoa and cardiovascular health. Circulation. 2009;119:1433-1441.
34. Buijsse B, Weikert C, Drogan, Bergmann M, Boeing H. Chocolate consumption in relation to blood pressure and risk of cardiovascular disease in German adults. Eur Heart J. 2010;31:1616-1623.
35. Larsson SC, Virtamo J, Wolk A. Chocolate consumption and risk of stroke in women. J Am Coll Cardiol. 2011;58:1828-1829.
36. Parker G, Parker I, Brotchie H. Mood state effects of chocolate. J Affect Disord. 2006;92:149-159.
37. Jacka FN, Kremer P, Berk M, et al. A prospective study of diet quality and mental health in adolescents. PLoS One. 2011;6:e24805.
38. Frieden TR, Briss PA. We can reduce dietary sodium, save money, and save lives. Ann Intern Med. 2010:152:526-527, W182.
39. Dickinson BD, Havas S; Council on Science and Public Health, American Medical Association. Reducing the population burden of cardiovascular disease by reducing sodium intake: a report of the Council on Science and Public Health. Arch Intern Med. 2007;167:1460-1468.
40. Fiocco AJ, Shatenstein B, Ferland G, et al. Sodium intake and physical activity impact cognitive maintenance in older adults: the NuAge Study. Neurobiol Aging. 2011 Aug 18. [Epub ahead of print]
41. Parrott MD, Greenwood CE. Dietary influences on cognitive function with aging: from high-fat diets to healthful eating. Ann N Y Acad Sci. 2007;1114:389-397.
Pirmavots: features/slideshow/brain-food?src=tw_main
Uz augšu ↑